Videomarketing inzetten op social media
Het zal niet nieuw voor je zijn als we zeggen dat videomarketing en social media enorm populair zijn én fantastisch gecombineerd kunnen worden. Steeds vaker zetten bedrijven videocontent in op de social media kanalen om de doelgroep persoonlijk aan te spreken. In deze blog schrijven we het belang van videomarketing op social media en bespreken we enkele tips over het effectief inzetten van dit middel.

Onderzoek van TheMediaLab heeft aangetoond dat in 2020 op er op Facebook meer dan 100 miljoen uur per dag aan video’s wordt bekeken. We horen je denken, levert dit dan ook wat op? Door adQuadrant is achterhaald dat onder andere de stijging in conversie – het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat – maar liefst 20 tot 30% bedraagt. Daarnaast kent videocontent een 2-3x hogere doorklikratio (CTR). Inmiddels zet 86% van alle bedrijven video in als marketingtool, onderzocht door Wyzowl. Gezien de positieve resultaten verwacht PM Media dat dit percentage gestaag zal toenemen.
Tegenwoordig heeft iedereen het steeds drukker en minder geduld. Houd je video dus kort om je doelgroep niet uit het oog te verliezen. Reken maximaal een minuut voor Facebook en LinkedIn en 30 seconden voor Instagram. Video’s in Facebook en Instagram Stories mogen zelfs niet langer zijn dan 15 seconden. Maak het kort en krachtig!

Ook de afmetingen van je video zijn belangrijk. Vrijwel iedereen kijkt via de mobiele weergave naar video’s op social media. Upload je video’s in een vierkant (1:1) of verticaal formaat (16:9). Stories moeten een afmeting van 1080×1920 hebben.
De laatste tip die PM Media je meegeeft om video’s effectief in te zetten voor op social media betreft geluid en ondertiteling. Veel mensen kijken een video op social media vluchtig en zonder geluid. Zorg om die reden altijd voor een ondertiteling. Los hiervan moet je natuurlijk ook zorg dragen voor een uitstekend geluidsvolume van bijvoorbeeld de spreker en dient eventuele muziek doorgaans als achtergrondgeluid worden afgespeeld.

Er zijn dus veel elementen die je mee moet nemen als je videomarketing effectief wil inzetten op social media. Heb je nog wat hulp nodig? Geen enkel probleem! PM Media voorziet je graag in de behoefte om van jouw videocontent een succes te maken!
Neem contact met ons op.